Päivän stripissä J. Suoro kertoo myymänsä auton kunnosta, ettei yksikään varoitusvalo pala. Vaikka tämä on teknisesti totta, antaa Suoro auton kunnosta aivan vääränlaisen kuvan, sillä vastauksesta voisi päätellä auton olevan täysin kunnossa, vaikka todellisuudessa varoitusvaloja ei ehkä ole edes jäljellä, vaan kyseessä on pelkkä ruosteinen rungon romu. Strippi 4950.
Autotietäjät: Mikä auto?
VastaaPoistaMyytävänä oleva auto on AC Cobra -60 luvulta ja on ehdottomasti talteen ostettavassa kunnossa. Aivan ryhdissä oleva kori.
PoistaCobra oli avoauto. Tässä on kova katto. -54-55 mallin Ferrareista löytyy jokunen tätä muistuttava.
PoistaSanoisin, että Jarla ei ole piirtänyt tarkkaan mitään tiettyä automallia, vaan yleisesti vanhan auton. Samaa mieltä Routarajan kanssa siitä, että kyllä tuosta vielä osaaja auton tekisi.
Tämä auto huipulla, tuskin yksikään pääse edes lähelle. Katto on erikoismuotoiltu ja mitä moottoriin tulee, niin vain taivas on rajana. Puskuri edustaa edelläkäyvää tekniikkaa. Tällä autolla ei joudu onnettomuuksiin.
VastaaPoistaKuljettajalla on esteetön näköala joka suuntaan. Autossa on myös täydelliset ilmarenkaat, jotka eivät varmasti puhkea.
Ja kiihtyvyys? No, ratin takana on joskus syytä pitää kiinni hatustaan, ettei ilmavirta vie sitä mukanaan. Ja poliisi ei taatusti edes yritä lähteä takaa-ajoon.
Mitä tulee ekologisuuteen, niin polttoaineen kulutus on minimaalista ja auto sisältää biohajoavaa materiaalia. Autoa ei myöskään ole suunniteltu pelkkään kaupunkiajoon. Kustomointimahdollisuudet ovat rajattomia.
Ja kun kauppojen jälkeen istuu ratin taakse voi suorastaan tuntea kuinka adrenaliini alkaa kuohua. Tämä tekee lähtemättömän vaikutuksen kauniimpaan sukupuoleen ja tekee ostajasta koko kaupungin puheenaiheen. Moni tosin voi jäädä sanattomaksi, kun ei usko silmiään.
Tätä kauppaa ei tehdä päällä, vaan sydämellä. Se on rohkean ja ennakkoluulottoman miehen valinta. Sellaisen, joka kulkee omia teitään, eikä välitä muiden mielipiteistä. Täydellinen yksinäiselle sudelle.
Kun itse näin tämän auton ensimmäistä kertaa tunsin palan kurkussani ja otin liikuttuneena hatun päästäni. Tällaisia ei enää tehdä.
Kiitoksia. Tämä vahvistaa käsitystäni, että Fingerporin parasta antia on kommentit. Kyllä nyt kävijälaskurin laakerit syytä voidella.
PoistaRoutaraja on kyllä nyt mielestäni väärässä, Cobran konepelti oli paljon matalampi. Ensimmäisen mallisarjan corvetten keula vuosilta 54-55 on lähempänä keulan muotoa kuin cobra, Se kyllä oli avoauto, joten ei täsmää. Myös 1950-luvun puolivälin Ferrareiden muotoilu oli lähellä stripin autoa. Sanoisin, että Jarla ei ole piirtänyt tarkalleen mitään tiettyä autoa, mutta ottanut vaikutteita 1950-luvun urheiluautoista,
VastaaPoistaEhkäpä nopeiten tehty srippi ikinä?
VastaaPoistaEhdotettu 15.5.2023, julkaistu 17.5.2023
niitä-näitä wrote on 15/05/2023 at 10:16:
Takuuauto myytävänä hyvällä ilmastoinnilla. Taataan että yhtään huomiovaloa ei pala! (Vanha ikkunaton autonraato metsänreunassa)
Ehdottajana vanha kunnon N.N. joka seikkaili jo Anton Tsehovin novelleissa.
PoistaMelkein jokainen meistä on "N.N.", eli "nomen nescio", eli "ei tiedetä nimeä", siis henkilö, jolla ei ehkä ole nimeä lainkaan = anonymous, anonyymi.
PoistaJa sitten on gh. Ei kai kukaan muu tuota vieraskirjaa seuraa, kun sen sisältö on sellaista kuraa. Jarlakin lukee sitä vain rahan takia ja itkee matkalla pankkiin.