Hesarin päivän Fingerpori rautalangasta väännettynä.
Muumi- tai Smurffi-limonadi - Fingerpori rautalangasta 6.7.2019
Kun kaupassa mainostetaan, että Muumi- tai Smurffi-limsat ovat myynnissä puoleen hintaan, luulisi tämän tarkoittavan, että sekä Muumi-limut että Smurffi-limut ovat alennuksessa. Osoittautuu kuitenkin, että kahden tuotteen sijaan alennuksessa on vain yksi tuote, jonka nimi on "Muumi- tai Smurffi-limonadi". Kyseisen mysteerituotteen etiketissä on olio, joka voi olla joko Muumi tai Smurffi.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Muunmuassa Lidl käyttää tällaista "tai"-muotoa usein tarjouksissaan. Esim: https://www.lidl.fi/fi/tarjouslehdet/tarjoukset-to-4-7-ke-10-7-2019/view/flyer/page/10 "Nyhtönauta tai -kana 5.95". Yhtenä perusteena lienee että jos olisi "ja"-muoto, asiakas voisi virheellisesti päätellä saavansa hinnalla molemmat tuoteeet. Fingerporin vitsi menee mielestäni pieleen tuossa "tai"-sanan käytössä "ja"-sanan sijaan; limut-monikko ja puoleen hintaan -alennus hintaan vaatisi seurakseen "ja"-ilmauksen. "Muumi- tai smurffilimut puoleen hintaan" voisi jopa helposti päätellä tarkoittavan, että jompikumpi limulaaduista on tarjouksessa (siinäpä Jarlalle ilmaine vitsinaihe).
VastaaPoistaEi mene pieleen ainakaan mainitsemassasi kohtaa, koska limun nimi on "Muumi tai Smurffi"
VastaaPoistaNyt kyllä ensimmäinen anonyymi on mennyt ajatuksissaan sekaisin.
VastaaPoista