Päivän Fingerporissa nähdään jälleen juna, joka ei tarkoita raiteilla kulkevaa liikennevälintettä, vaan kyseessä on useaan otteeseen Fingerporissa esiintynyt ja klassikoksi muodostunut homomiesten ryhmäseksiasento. Tunnin juna on viittaus junamatkaan, joka kestää 60 minuuttia. Stripissä nähty junasessio kestää kuitenkin kauemmin, joten mies on erehtynyt ainakin junan matkustusajasta, toivottavasti ei kuitenkaan itse junasta.
Hesarin päivän Fingerpori rautalangasta väännettynä.
Tunnin juna - Fingerpori rautalangasta 4.4.2019
Päivän Fingerporissa nähdään jälleen juna, joka ei tarkoita raiteilla kulkevaa liikennevälintettä, vaan kyseessä on useaan otteeseen Fingerporissa esiintynyt ja klassikoksi muodostunut homomiesten ryhmäseksiasento. Tunnin juna on viittaus junamatkaan, joka kestää 60 minuuttia. Stripissä nähty junasessio kestää kuitenkin kauemmin, joten mies on erehtynyt ainakin junan matkustusajasta, toivottavasti ei kuitenkaan itse junasta.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Itse asiassa tällä kertaa Rautalanka on PALJON hauskempi kuin tämänkertainen Fingerpori.
VastaaPoista"Tunnin juna" on markkinointinimi suunnitellulle Turun ja Helsingin nykyistä junayhteyttä nopeammalle yhteydelle. "Tunnin juna"-projektin tavoitteena on 1 tunti 15 minuuttia kestävä junamatka Turun ja Helsingin päärautatieasmien välillä, mihin päästäisiin jos radalla ja kalustolla saavutettaisiin 300km/h maksiminopeus (https://www.tunninjuna.fi/tunnin-juna/usein-kysyttya). Kun tosimaailman tunnin junassa asiakas saattaa tuntea itsensä petetyksi neljänneksen pidemmästä matka-ajasta, saatan kuvitelle että Fingerporin homokarjut eivät ylimääräistä varttia pane pahakseen...
VastaaPoistaTäytyy myöntää, että tämän päivän selitys nosti suupieliä.
VastaaPoistaMuuten olen hieman kahta mieltä siitä, kannattaako Rautalankaporin selityksissä pyrkiä hauskuuteen. Itseäni huvittaa yleensä nimenomaan vitsin selittäminen kuivan toteavasti, ja siksi käyn täällä säännöllisesti, vaikka Fingerporin vitsit olisikin tajuttu.
Minä ( eli myös ensimmäinen kommentoija ) olen samaa mieltä. Minusta rautalankaporin nerous on juuri siinä kuivassa asiallisuudessa.
PoistaJOS selityksessä on vitsi, niin sen on parasta olla oikeasti hyvä. Missään tapauksessa selityksiin ei saisi yrittää vängällä vääntää jotain "hauskaa" - hauskuus on Jarlan homma. Mutta luonnollisestikin laatijan oma arvio olkoon kriteerinä. Ehkä siten saa uutta yleisöä tai sitten menettää.
Ja kiitokset rautalangoittajalle pitkäjänteisestä sekä laadukkaasta työstä, josta hän saa aivan liian vähän sanoiksi puettua arvostusta ja ihan liikaa perusteetontakin valitusta.
Myös minä (5.4. 13:58) kiitän rautalangoittajaa siitä, että hän on jo vuosikausia tuonut Jarlan sarjakuviin uuden ulottuvuuden, joka usein on yhtä nautittava kuin selitettävä sarjakuva. Tämä on hyvä yhdistelmä.
PoistaMinusta on aivan moraalitonta, että valtiovaltakin on sotkeutunut yhtiöön, jonka tarkoituksena on ajaa tunnin junaa. Moniko työmatkalaisista tai turisteista on loppujen lopuksi tähän valmiita?
VastaaPoista